Medieprofil

Klassen skal i Nyhedsugen blive enige om en karakteristik af klasseavisens/webavisens formål og målgruppe. Hvem er vores læsere? Hvad er vores journalistiske mål? Hvilke stofområder er de vigtigste? Og hvordan formidler vi vores indhold?

 

Medieprofilen hjælper klassen med at holde en fælles journalistisk kurs. Samtidig hjælper den dommerne i konkurrencen til at se, hvad der har været klassens intentioner.

 

Det er derfor en god idé at formulere klassens medieprofil i Nyhedsugens indledende fase. Teksten skal bruges, når læreren afleverer klassens avis og eller webavis på aiu.dk. Den må højest fylde 500 tegn. Undervejs i processen indtil deadline kan man ændre medieprofilen. En medieprofil kunne lyde:

’MAKULATOREN’ bringer lokale historier til unge og videbegærlige mennesker om alt fra kunst til karate. Vi går bagom nyhederne og satser på skæve og unikke vinkler – altid med en optimistisk kant på historien. Vi tror på, at vi med vores form for journalistik kan forstærke læsernes tro på tilværelsen.

Journalistik.jpg

Tillad cookies

Hjemmesiden indsamler statistik og husker dine indstillinger ved hjælp af cookies.