Hvidbog: Sådan får nyhedsmedierne fat i de unge

Nyhedsmedierne har aldrig haft så mange teknologiske platforme og kanaler til de unge, som nu. Alligevel har de paradoksalt nok svært ved at fange deres opmærksomhed. En hvidbog fra Center for Journalistik på SDU præsenterer engagementskriterierne som et alternativ til de klassiske nyhedskriterier. Bladr i hvidbogen som er skrevet af Aslak Gottlieb og bliv inspireret til hvordan nyhedskriterierne kan bringes aktivt i spil, som en del af undervisningen i medier og nyheder.

 

Udviklingen af medieplatforme.png

Illustrationen fra hvidbogen viser accelerationen af betydelige teknologiplatforme, som mediebrugerne får nyheder på. journalistikken har svært ved at følge med og udvikle formater som passer til, mener forfatteren, Aslak Gottlieb.

 

 

Tillad cookies

Berlingske Media A/S anvender cookies ved tilmelding til Nyhedsugen. Dette er nødvendigt for at tilmeldingsproceduren fungerer korrekt. Ved tilmelding til Nyhedsugen accepterer du således anvendelsen af cookies. Læs mere om vores brug af cookies, herunder hvordan du tilbagekalder dit samtykke her.